اسلیمینگ سبز

اسلیمینگ سبز

نمایندگی رسمی فروش کپسول های اسلیمینگ در ایران
اسلیمینگ سبز

اسلیمینگ سبز

نمایندگی رسمی فروش کپسول های اسلیمینگ در ایران

بهترین زمان برای مصرف پروتوئین

بهترین زمان برای مصرف پروتوئین:

 

 

1.صبح ها:

بعد از بیدار شدن از خواب میزان نیاز بدن به پروتوئین زیاد است زیرا مدت زمانی بین 6 الی 10ساعت پس از صرف وعده شام هیچ نوع ماده غذایی وارد بدن نشده و به محض اینکه پروتوئین وارد بدن شود جذب میشود،پس میتوانید همراه با صبحانه یک وعده پروتوئین مصرف کنید.

 

2.بعد از تمرین:

هرگومه فعالیت جسمانی و تمرین باعث آسیب و تخریب یکسری از نسوج و بافت های عضلانی که گاها قابل حس کردن نیست،از آنجایی که پروتوئین نقش مهمی در بازسازی بافت های عضلانی دارد پس بنابراین اگر بعد از تمرین پروتوئین وارد بدن شود بسیار موثر و تاثیرگذار است،هم از لحاظ ترمیم بافت های آسیب دیده هم از لحاظ حفظ،تقویت و رشد عضلات.

 

3.قبل خواب:

رشد عضلات در هنگام خواب و مخصوصا در خواب شبانه صورت میگیرد.

طبق تحقیقات انجام شده مصرف پروتوئین قبل از خواب تاثیر بسزایی بر رشد عضلات دارد بنابراین مصرف آن قبل از خواب یکی از بهترین بازه های زمانی است.

 

میزان نیاز به پروتوئین:

 

میزان نیاز به پروتوئین در بین بین رشته های ورزشی و حتی افرادی که ورزش نمیکنند متفاوت است.

معمول مصرف پروتوئین برای برقراری تندرستی و در شرایط معمول حدود 0/93 تا 1 گرم بر حسب کیلوگرم وزن بدن است،یعنی شخصی با وزن 55 کیلوگرم روزامه حدودا به 50 تا 55 گرک  پروتوئین نیاز دارد.

ورزشکارانی که اهل بدنسازی یا فیتنس هستند باید به این نکته توجه داشته باشند که برای نگه داشتن حجم عضله،1 تا 1/2 گرم به ازای هرکیلوگرم وزن بدن در روز،و برای افزایش حجم عضلانی 1/5 تا 2 گرم به ازای هرکیلوگرم وزن بدن در روز به پروتوئین نیاز دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.